Λία Πέτρου

Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Chelsea College of Art and Design (Foundation course), στο Central St. Martins College of Art (BA fine art) και στο Royal College of Art του Λονδίνου (ΜΑ Sculpture). Έχει συμμετάσχει στο 8μηνο ερευνητικό πρόγραμμα του κέντρου τέχνης CCA Kitakyushu στην Ιαπωνία, σε προγράμματα artist-in-residence στο Galichnik  (Σκόπια), στον Πύργο Λεωνιδίου και στο Cite International des Arts (Παρίσι). Συμμετείχε στο 15μερο επιμορφωτικό πρόγραμμα επικαιροποίησης γνώσεων “Ψηφιακής Τέχνης, Τύπωμα και Κινούμενη Εικόνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου” στη Σύρο.

Έχει κερδίσει το βραβείο του διαγωνισμού ζωγραφικής Passwort 3 του Zeicheninstitut στο Κάσελ Γερμανίας και το 2ο έπαθλο του Ιδρύματος Γιάννη και Ζωής Σπυροπούλου. Έχει λάβει υποτροφίες και χορηγίες από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Royal College of Art, το CCA Kitakyushu και μια δωρεά εργαστηριακού χώρου από τον οργανισμό ACAVA.

Το έργο της αφορά ερμηνείες που έχουν οριστεί γεωγραφικά, όπως η αντίληψη του χώρου, του χρόνου, της κίνησης και του λόγου και άπτεται της διαφορετικότητας μέσω προσωπικών εκτελέσεων. Η συμμετοχή των επισκεπτών, άλλες φορές κατά την παραγωγή και άλλες κατά τη θέαση ενός έργου, προσδίδουν έναν ανθρωπόμορφο χαρακτήρα και οι προσωπικές αναγνώσεις γίνονται όχι μόνο το περιεχόμενο, αλλά ορίζουν και το πλαίσιο του έργου.

Το εικαστικό της έργο εκτίθεται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενδεικτικά αναφέρονται: (Test) in Between, The Bankorgs, Locked in, Password 3, uP, Save, A Space in 500 Pieces,  A Space in 300 Pieces, On Cooking, Pastry Love Difference, In Dire(ct) Democracy, Intothepill Vol 1, City One Minutes, Intrude Art and Life 366, The World One Minutes, Karaoke Poetry Bar, Nightcomers, Trauma Queen, The Scarecrow.

Bio

She studied at Chelsea College of Art and Design (Foundation course), Central St. Martins College of Art (BA fine art) and the Royal College of Art in London (MA Sculpture). She attended an 8-month artists’ research program in CCA Kitakyushu in Japan, an artists’ residence at Galichnik (Skopje), as well as at Leonidio Art Tower and at Cite International des Arts (Paris). She has also participated in the 15-day, educational workshop updating knowledge on “Digital Art, Print and Moving Image of the University of the Aegean” in Syros.

She has accepted the Passwort 3, a drawing competition prize held by the Zeicheninstitut in Kassel, Germany and the 2nd prize of Jannis and Joe Spyropoulos Foundation. She has accepted scholarships and sponsorships from the Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation, the Stavros Niarchos Foundation, bursaries from the Royal College of Art, the CCA Kitakyushu and a free studio award from ACAVA studio spaces.

Her art-work deals with interpretations that are defined geographically, such as our understanding of space, time, movement and speech and depends on investigating on such personal elaborations. People’s participation during the viewing or even the making of the piece, allow the work to acquire an anthropomorphic character and the audience becomes both the content and context of her art-work.

Her artwork is exhibited in Greece and abroad, amongst others:
(Test) in Between, The Bankorgs, Locked in, Password 3, uP, Save, A Space in 500 Pieces,  A Space in 300 Pieces, On Cooking, Pastry Love Difference, In Dire(ct) Democracy, Intothepill Vol 1, City One Minutes, Intrude Art and Life 366, The World One Minutes, Karaoke Poetry Bar, Nightcomers, Trauma Queen, The Scarecrow.

1.trace_over_process copy

2.trace_over_assembly copy

Trace Over [a space in 100 pieces], 2015 – 2016

Mια διαδραστική εγκατάσταση, 1.4m x 1.8m, κόντρα πλακέ και μελάνι.

Ο μεγάλος ευεργέτης Γιώργος Αφεντάκης, που προερχόταν από το νησί της Κιμώλου, πέθανε στις 27 Δεκεμβρίου 1899 και, όπως διαβάζουμε στα ΚΙΜΩΛΙΑΚΑ, “..άφησε 100.000 χρυσές δραχμές για την ανέγερσιν και συντήρησιν εις Κίμωλον ασύλου πτωχών και εγκαταλελειμμένων γερόντων και εκ δυστυχημάτων ναυαγών. Το κεφάλαιον ορίζει να παραμένει ανέπαφον, επενδεδειμένον εις ακίνητα, χρεώγραφα κλπ. εκ δε των πόρων αυτού να συντηρείται το ίδρυμα. Τόσος ήτο ο ζήλος του Αφεντάκη διά το άσυλον, ώστε με αυστηράν λιτότητα τονίζει: «Εύχομαι και θέλω εις αιώνα τον άπαντα την συντήρησιν τούτου εσαεί»”.

Η μετά θάνατο επιθυμία του Γεωργίου Αφεντάκη πραγματοποιήθηκε, το ίδρυμα ανεγέρθη και η αρχική του ονομασία ήταν “Άσυλο Πτωχών”. Το 2013 (μετά από 114 χρόνια) και μετά από 63 συναπτά έτη λειτουργίας του, το διοικητικό συμβούλιο του Αφεντάκειου κληροδοτήματος αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία του γηροκομείου στην Κίμωλο, λόγω οικονομικών δυσκολιών.

Για τη διαδραστική εγκατάσταση με τίτλο “Trace Over [A Space in 100 Pieces]”, ένα από τα πρώτα αρχιτεκτονικά σχέδια του Ασύλου Πτωχών, μεγεθύνεται, επεξεργάζεται ψηφιακά και στη συνέχεια αποδομείται σε 100 κομμάτια. Τον Αύγουστο του 2015, περαστικοί επισκέπτες και κάτοικοι του χωριού της Κιμώλου προσκαλούνται να συμμετέχουν, αποτυπώνοντας ένα-ένα τα 100 σχέδια της κάτοψης σε κομμάτια ξύλου, χρησιμοποιώντας στυλό, μολύβια και μαύρο καρμπόν. Συμμετέχουν συνολικά 100 άτομα, εντυπώνοντας τα διαφορετικά ίχνη γραμμής τους στις ξύλινες επιφάνειες. Στο τέλος, το παζλ συναρμολογείται εκ νέου από επισκέπτες και περαστικούς στο πάτωμα του Watchman, στην Κίμωλο.

Trace Over [a space in 100 pieces], 2015 – 2016
An interactive installation, 1.4m x 1.8m, ply wood and ink

As mentioned in the publication titled “KIMOLIAKA”, in 27 December 1899, George Afentakis (coming from Kimolos island in Cyclades) let a testament of 100.000 gold drachmas for the construction and maintenance of an asylum for the poor, abandoned and shipwrecked elders”. This amount was planned to get invested in housing property and used for the maintenance of the asylum. Afentakis specifically mentioned: “I wish and want the eternal maintenance of this asylum.”

George Afentakis’ desire was realized, the nursing home was erected under the original name “Asylum for the Poor”. In 2013 (after 114 years) and after 63 consecutive years of operation, the board of Afentakeio legacy decided to suspend the operation of the nursing home in Kimolos, because of financial difficulties.

For the interactive installation titled “Trace over [a space in 100 pieces]”, one of the first architectural designs of Afentakeio Nursing Home is enlarged, digitally processed and broken down to 100 pieces. In August 2015, visitors and residents of Kimolos’ village are invited to interact by tracing over the deconstructed parts of the terrace plan on pieces of wood, using pens, pencils and black color carbon. A total of 100 people participate, capturing their different kinds of line-traces. Finally, the wooden puzzle is re-assembled by visitors and passers-by on the floor of the Watchman bar, in Kimolos.

 

bindingthetraces

tracing_over_the_traces

Το καλοκαίρι του 2016, τα 100 σχέδια σε ριζόχαρτα, που παρουσιάζουν διαφορετικά στυλ γραφής, παρουσιάζονται στο νησί της Κιμώλου, δεμένα σε ένα μοναδικό χειροποίητο βιβλίο, ειδικά σχεδιασμένο από τη βιβλιοδέτρια Ευαγγελία Μπίζα. Ταυτόχρονα, η ίδια κάτοψη του Αφεντάκειου μετατρέπεται σε ένα λευκό, βαμβακερό, χειροποίητο, συλλογικό κέντημα διαστάσεων 85 x 70εκ. Ολοκληρώνεται σε τρείς μέρες, στην πλατεία του χωριού, με τη συμμετοχή και συνεργασία κατοίκων και καλλιτεχνών και εκτίθεται, μαζί με το βιβλίο, στην ταβέρνα «η αυλή του Νίκου».

In the summer of 2016, the 100 papers-traces are exhibited in Kimolos island, bound into a single edition handmade book, presenting all personalized writing styles, specially designed by the bookbinder Evangelia Biza. At the same time, the nursing home floor plan turns into a white, cotton, handmade, collective embroidery, size 85 x 70cm. It is complete in three days by residents and artists working together around the village’s square and installed at the “Niko’s balcony” tavern, alongside the book.

 

1ysyriyh

 

z

“trace over [a space in 100 pieces]”

1.4m x 1.7m, ξύλο, ριζόχαρτο, καρμπόν, χαρτιά εκτύπωσης.

2015

 

 

 

 

http://leapetrou.info/index.htm

Εικαστικός Περίπατος 2017 ©