Βασίλης Ψαρράς

 

 

Messenger_BillPsarras(2016)vBillPsarras_UrbanHalo_Still2

BillPsarras_UrbanHalo_Still3

Τίτλος: “Αγγελιοφόρος”
Περιγραφή: Περιπατητική performance για κάμερα, ήχος, ποίημα
Σύλληψη-Δημιουργία: Βασίλης Ψαρράς
Performance-Ποίηση-Αφήγηση: Βασίλης Ψαρράς
Τεχνική Περιγραφή: HD Video 16:9, color, sound
Διάρκεια: 9’
Έτος: 2016
Αγγλικοί υπότιτλοι: Νάντια Γεωργίου

 

Σύνοψη

Το έργο διαπραγματεύεται την ιδέα της επιστροφής ως μια μοναχική περιπατητική διαδικασία μετάδοσης του μηνύματος, του βιώματος και της σκέψης. Τα στοιχεία της αστικής περιφέρειας, των δρόμων, των άδειων τοπίων καθώς και η περιπλανώμενη φιγούρα – η φέρουσα το μήνυμα, το φως – αποκτούν ποιητικές και πολιτικές προεκτάσεις. Σκιαγραφούν μια επιστροφή στην προσωπική και συλλογική μνήμη, στην αναθεώρηση της απώλειας του βλέπειν και της μελλοντικής προοπτικής. Το περπάτημα, η επαναληπτικότητα, η οπτική επαφή με τον απέναντι και η ανθρώπινη φιγούρα κατέχουν σημαντική θέση αναδύοντας ψυχογεωγραφικά την περιφέρεια ως τόπο με ποιητικό και πολιτικό δυνητικό. Το έργο συνδυάζει στοιχεία περιπατητικής performance σε κάμερα, ποίησης και ηχοτοπίου.

 

Βιογραφικό

Ο Βασίλης Ψαρράς (Δρ., γεν. 1985) είναι Έλληνας εικαστικός και μουσικός. Διδάσκει ως λέκτορας στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου (Ελλάδα). Ολοκλήρωσε το πτυχίο του στις Οπτικοακουστικές Τέχνες και Επιστήμες (Ιόνιο Παν/μιο), τις μεταπτυχιακές του σπουδές στις Ψηφιακές Τέχνες (University of the Arts London) και το διδακτορικό του στις Τέχνες και Τεχνολογίες στο Goldsmiths του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (υπότροφος AHRC). Η έρευνά του εστιάζει σε διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις των συναισθηματικών γεωγραφιών της πόλης μέσα από το περπάτημα ως τέχνη, τις αισθήσεις και τις ενσωματωμένες τεχνολογίες – προτείνοντας το concept ενός υβριδικού flaneur για την πόλη του 21ου αιώνα.

Τα έργα του διακρίνονται από μια διακαλλιτεχνική αισθητική, βασιζόμενα στις εικαστικές εγκαταστάσεις, το επιτελεστικό περπάτημα ως τέχνη, την βιντεο/ψηφιακή τέχνη, τα ηχοτοπία και την μουσική σύνθεση. Η εικαστική του πράξη εμπνέεται από την ποιητική και πολιτική της αστικής εμπειρίας και θέματα τόπου/χώρου και μνήμης.

Τα έργα του έχουν συμμετάσχει σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ (Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία), ομαδικές εκθέσεις (Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση, ROOMS2013, WPA Experimental Media, MOVE WITH(OUT)) και πολιτιστικά ιδρύματα/μουσεία (Βασιλική Ακαδημία Τεχνών 2010 Summer Exhibition,Ινστιτούτο Γκαίτε ArtUp project, Storefront for Art and Architecture NY). Έχει παρουσιάσει την έρευνά του σε διεθνή συνέδρια, workshops και συμπόσια στην διεπιστημονική σύνδεση σύγχρονης τέχνης, τεχνολογίας, media arts και αστικών σπουδών (Αυστραλία, Πορτογαλία, Αγγλία, Ελλάδα, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία) καθώς επίσης και στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θες/κης. Το 2014 υπήρξε προσκεκλημένος επίτιμος ομιλητής στο Πανεπιστήμιο του Chichester για το Performing Place συμπόσιο. Είναι rock μουσικός όπως επίσης και ο άνθρωπος πίσω από το soundtrack project Ludmilla My Side.

https://hybridflaneur.wordpress.com

 

Title: ‘Messenger’
Description: Walking performance for camera, sound, poem
Concept-Creation: Bill Psarras
Performance-Poem-Narration: Bill Psarras
Technical Description: HD Video 16:9, color, sound
Duration: 9’
Year: 2016
English Subtitling: Nadia Georgiou

 

Concept

The work explores the concept of returning as a solitary walking process of carrying and transmitting the message, the experience and the thought. The elements of urban periphery, of streets and empty landscapes as well as the walking figure – the one who brings the message and the light – acquire poetic and political implications. They indicate a returning to the personal and collective memory, to reconsider the loss of seeing and future perspective. The repetition of walking, the landscape, the eye contact and the human figure reveal a psychogeography of the periphery as a site with poetic and political potential. The work brings together the expressive elements of performance on camera, poetry and soundscape.

 

Bio

Bill Psarras (Dr., b. 1985) is an artist and musician. He is a lecturer at the Dept. of Audiovisual Arts of Ionian University (Greece). He has a BA in Audiovisual Arts and Sciences (Ionian University), an MA in Digital Arts (University of the Arts London) and a Ph.D in Arts & Computational Technology from Goldsmiths University of London (AHRC Award). His research has focused on intermedia explorations of emotional geographies of city through walking as art, senses and embodied technologies; by proposing the existence of a hybrid flaneur for the 21st century city.

His artworks have an intermedia approach mostly based on audiovisual installations, performative walking as art, video/digital art, soundscapes and music. His art practice is mostly inspired by the poetics and politics of urban experience and issues of place/space/memory.

His works have been exhibited in various international festivals (Europe, US, Australia), group exhibitions (Onassis Foundation, ROOMS 2013, WPA Experimental Media, MOVE WITH(OUT) project) and cultural institutions (Royal Academy of Arts 2010 Summer Exhibition, Goethe Institut ArtUp project, Storefront for Art and Architecture NY). His research has been published in international conferences, workshops and symposia on the intersections of contemporary art, technology, media arts and urban studies (Australia, Portugal, UK, Greece, Netherlands, Germany, France) as well as in State Museum of Contemporary Art of Thessaloniki, Greece. On 2014, he was invited as a keynote speaker at the University of Chichester for the Performing Place symposium. He is a rock musician and also the man behind the soundtrack project Ludmilla My Side.

https://hybridflaneur.wordpress.com

 

http://billpsarras.tumblr.com

Εικαστικός Περίπατος 2018 ©